enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
16,7832
EURO
17,4971
ALTIN
976,05
BIST
2.443,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Açık
28°C
İstanbul
28°C
Açık
Pazartesi Açık
29°C
Salı Parçalı Bulutlu
29°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
29°C
Perşembe Az Bulutlu
28°C

Yazar ve Hukuk Profesörü Hüseyin Hatemi, “Tabii hukukun menşei ilahi sevgidir.”

Yazar ve Hukuk Profesörü Hüseyin Hatemi, “Tabii hukukun menşei ilahi sevgidir.”
28 Mayıs 2022
0
A+
A-

İSTANBUL – UHA HABER / Türk akademisyen, yazar ve hukuk profesörü olan Prof. Dr. Hüseyin Hatemi, “Tabii hukukun menşei ilahi sevgidir” dedi.

“HUKUK DEVLETİ TABİİ HUKUKUN EMRİDİR”

Prof. Dr. Hüseyin Hatemi, “Hukuk Devleti’nin Temel İlkeleri” konusunda Uluslararası Haber Ajansı (UHA)‘na yaptığı açıklamada, Hukuk devletinin aslında tabii hukukun ülküsü ve emri olduğunu ve tabii hukukun pozitif hukuktan farklı olduğunu vurguladı.

Tabii hukuk ve pozitif hukuk ayrımını da anlatan Hatemi, “Tabii hukuk dediğimiz zaman bunun da temeli eğip bükmeden söylersek ilahi vahye dayanır. Tabii hukukun menşei vahiydir” dedi.

Hüseyin Hatemi: "Temel hak ve özgürlükler kısıtlanamaz ama KHK'lar buna yol açıyor" - YouTube

Prof. Dr. Hüseyin Hatemi, Pozitif hukukun içerik bakımından öyle bir temele dayandırılmadığına dikkat çekerek, “Pozitif hukuk, mesela bir yerde anarşi var. Merkezi bir güç yok ama bu anarşiden kurtulmaya ihtiyaç var. Toplumda bu ihtiyaç doğduğu zaman, insanlar anarşiden kurtulmak istiyor ve en güçlüye bu hakkı veriyor. Güçlü birisine itaat edelim o da bizi anarşiden kurtarsın deniliyor. İşte pozitif hukukta böyle bir görüş vardır.” diye konuştu.

Hüseyin Hatemi'den 'godoş' tepkisi

TABİATIN HUKUKU

Tabii hukukun ilkelerinden de bahseden Prof. Dr. Hüseyin Hatemi, tabii hukukun menşeinin ilahi sevgi olduğunu söyledi.

Prof. Dr.  Hatemi, “Çünkü Allah seven ve sevilendir. Yalnız seven değildir. Çünkü Allah’tan başka mutlak varlık yoktur. Onun için Allah sevilen olarak da kendisini seveni yaratmıştır. Bu Allah’ın bir ihtiyacı değil mutlak varlığıdır. Vedud ismimin tecellisi neyi gerektirir? İnsan Allah’ı sevsin.” şeklinde konuştu.

***

Hüseyin Hatemi - Fatıma

Prof. Dr. Hüseyin HATEMİ

Hüseyin Hatemi, 1898’de İran Şahpurlu Ali Asgar Hatemi Bey ile 1910’da İstanbul’da doğan Azerbaycan göçmeni Cemile Hanım’ın ikiz çocuklarından biri olarak 12 Aralık 1938 yılında dünyaya geldi. İkiz kardeşi Hasan Hüsrev Hatemi iç hastalıkları profesörüdür. 26 ağustos 1972 tarihinde kendi gibi avukat olan Kezban Hatemi ile evlendi. Mehmet Ali (d.1973) adında bir oğlu vardır.

Eğitimi:

İstanbul Talatpaşa İlkokulu bitirip Şişli Ortaokuluna gitti. 1956 yılında Atatürk Erkek Lisesi’nden mezun oldu. 1960 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. Arapça, Farsça, Almanca ve Fransızca bilmektedir.

Memuriyeti:

1961 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Medeni Hukuk kürsüsü kadrosuna atandı.

1968 yılında “İslam Hukuku ile Mukayeseli Olarak Vakıf Kurma İşleri” konulu teziyle doktor unvanını aldı.

1973 yılında “Hukuka ve Ahlâka Aykırılık Kavramı” üzerine yaptığı çalışmayla doçent oldu.

1981 yılında “Medeni Hukukta Tüzel Kişilik” çalışmasıyla profesör oldu.

1985 yılında 1402 sayılı sıkıyönetim kanunuyla üniversiteden uzaklaştırıldı. Tekrar üniversiteye dönene kadar beş yıl serbest avukatlık yaptı.

1990 yılında tekrar üniversiteye döndü.

2000‘de üniversite bahçesinde beslediği 12 kedinin  o zaman İstanbul Üniversitesi rektörü olan Kemal Alemdaroğlu tarafından zehirlenerek öldürüldüğü iddiasıyla gündeme geldi.

hüseyin hatemi ve kediHüseyin Hatemi ve Onun Kedi Sevgisi

2001 yılında Kemal Alemdaroğlu ile arasında çeşitli sorunlar çıkması sebebiyle memuriyeti hakkında “olumsuz sicil” verildi. Daha sonra bu karar İdare mahkemesince uygunsuz bulunarak iptal edildi.

2006 yılında yaş haddinden dolayı emekli oldu.

Humeyni’nin “İslam Fıkhında Devlet“, Ali Şeriati’nin “İnsanın Dört Zindanı“, Muhammed İkbal’in “Cavid’e Hitap” ve Henry Corbin’in “İslam Felsefesi Tarihi”  gibi kitapları Türkçeye çevirdi.

2011 yılında Okan Üniversitesinde “Aile Hukuku ve Vakıflar ve Dernekler Hukuku” dersleri vermeye başladı ayrıca 2011 yılında İstanbul Ticaret Üniversitesinde  öğretim üyesi olarak tekrar üniversiteye döndü.

Okuma önerisi:  Hukuk Dilindeki Değişmeler ve Gelişmeler

Aynı zamanda çeşitli üniversitelerin hukuk, siyasal bilgiler ile iktisadi ve idari bilimler fakültelerinde okuyan birçok yüksek Lisans ve doktora öğrencinin tez danışmanlığını yapmaktadır.

Şiirleri İslami dergilerde yayımlandı. Hareket, Milli Gazete, Zaman, Yeni Gündem, Mavera, Şehir, Yeni Asya, Yeni Şafak gibi yayınlarda yazarlık ve köşe yazarlığı yaptı. İslam düşüncesi ve hukuk konusunda 40’a yakın telif ve çeviri kitabı vardır.

Hayvansever kişiliğiyle de bilinen Hüseyin Hatemi sokak kedileriyle ilgilendiği gibi evinde de birçok kedisi vardır.

Eserleri:

  • Çağdaşlaşma Sorunu ve Toplum (1987)
  • İnsan Hakları (1989)
  • Sis Yazıları
  • İlâhî Hikmette Kadın
  • İnsanlık ve Sevgi Dini İslam
  • İslâm Hukuku Dersleri
  • Medine Düşünceleri
  • Batılılaşma (1997)
  • Şafak Yazıları Sevgi ve Küresel Namerdlik (2007)
  • Hukuk Devleti Arayışları (2008)

[UHA Haber Ajansı, 28 Mayıs 2022]

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.